<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>Blog Httpool.rs</title>
	<atom:link href="http://blog.httpool.rs/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://blog.httpool.rs</link>
	<description>Internet oglašavanje, promocija, društvene mreže i sve sveže!</description>
	<lastBuildDate>Mon, 19 Mar 2012 15:53:06 +0000</lastBuildDate>
	<language>en</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.3</generator>
		<item>
		<title>Engagement Rate na društvenim mrežama</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2012/03/19/engagement-rate-na-drustvenim-mrezama/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=engagement-rate-na-drustvenim-mrezama</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2012/03/19/engagement-rate-na-drustvenim-mrezama/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 19 Mar 2012 15:53:06 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[društvene mreže]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=100</guid>
		<description><![CDATA[Kako merite uspeh vaših aktivnosti na društvenim mrežama? Brojem Fanova na Facebooku? Ili time koliko korisnika prati vaš nalog na Twitteru? A da li gledate engagement rate (racio angažovanja fanova)? Da bi bolje razumeli kako se engagement rate računa i &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2012/03/19/engagement-rate-na-drustvenim-mrezama/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Kako merite uspeh vaših aktivnosti na društvenim mrežama? Brojem Fanova na Facebooku? Ili time koliko korisnika prati vaš nalog na Twitteru? A da li gledate <strong>engagement rate</strong> (racio angažovanja fanova)?</p>
<p>Da bi bolje razumeli kako se engagement rate računa i zašto je bitan, <a href="http://www.socialbakers.com/blog/467-formulas-revealed-the-facebook-and-twitter-engagement-rate/" target="_blank">SocialBakers.com</a> je objavio formule po kojima računaju ovaj racio na Facebooku i Twitteru.</p>
<p><strong>Facebook</strong></p>
<p>Engagement rate na Facebooku računa interakciju vaših fanova sa vašim sadržajem. ER formula sabira lajkove i komentare, zatim ih podeli sa brojem postova na FB stranici i onda ih podeli sa brojem fanova na određeni datum, a zatim pomnoži sa 100 kako bi dobili procenat.</p>
<p><img class="alignnone" src="http://www.socialbakers.com//storage/www/facebook-er.png" alt="" width="530" height="140" /></p>
<p><span id="more-100"></span></p>
<p><strong>Twitter</strong></p>
<p>Twitter Engagement Rate sabira retweetove i odgovore (replies), deli ih sa brojem korisnika koji vas prati na Twitteru i takođe množi sa 100 kako bi dobili procenat.</p>
<p><img class="alignnone" src="http://www.socialbakers.com//storage/www/twitter-er.png" alt="" width="530" height="140" /></p>
<p>Tek kada uzmete u obzir i angažovanje fanova možete imati predstavu koliko uspešno upravljate društvenim mrežama.</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2012/03/19/engagement-rate-na-drustvenim-mrezama/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Floateri na mobilnim sajtovima</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2012/02/14/floateri-na-mobilnim-sajtovima/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=floateri-na-mobilnim-sajtovima</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2012/02/14/floateri-na-mobilnim-sajtovima/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 14 Feb 2012 12:46:54 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[mobilno oglašavanje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=91</guid>
		<description><![CDATA[Na mobilnim Web sajtovima m.b92.net, m.naslovi.net i m.sportske.net u toku je zanimljiva kampanja za HBO GO.  Prvi put u Srbiji serviraju se floateri na mobilnim sajtovima, pa pogledajte kako to izgleda na Samsungu (Android) i iPhone. Kampanju rade Httpool i &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2012/02/14/floateri-na-mobilnim-sajtovima/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Na mobilnim Web sajtovima <a href="http://m.b92.net">m.b92.net</a>, <a href="http://m.naslovi.net">m.naslovi.net</a> i <a href="http://m.sportske.net" target="_blank">m.sportske.net</a> u toku je zanimljiva kampanja za HBO GO.  Prvi put u Srbiji serviraju se floateri na mobilnim sajtovima, pa pogledajte kako to izgleda na Samsungu (Android) i iPhone.</p>
<p><a href="http://blog.httpool.rs/wp-content/uploads/SC20120214-131112.png"><img class="alignnone size-medium wp-image-92" title="HBO floater na m.b92.net" src="http://blog.httpool.rs/wp-content/uploads/SC20120214-131112-180x300.png" alt="" width="180" height="300" /></a><br />
<span id="more-91"></span></p>
<p><a href="http://blog.httpool.rs/wp-content/uploads/naslovi.jpg"><img class="alignnone size-medium wp-image-93" title="naslovi" src="http://blog.httpool.rs/wp-content/uploads/naslovi-200x300.jpg" alt="" width="200" height="300" /></a></p>
<p>Kampanju rade Httpool i Inventa.</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2012/02/14/floateri-na-mobilnim-sajtovima/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Bihejvioralno oglašavanje</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2012/02/01/bihejvioralno-oglasavanje/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=bihejvioralno-oglasavanje</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2012/02/01/bihejvioralno-oglasavanje/#comments</comments>
		<pubDate>Wed, 01 Feb 2012 08:58:55 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[bihejvioralno oglašavanje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=77</guid>
		<description><![CDATA[Već smo pisali o kontekstualnom oglašavanju i ciljanju korisnika na osnovu sadržaja (konteksta) Web stranice. Danas vam predstavljamo nešto novo &#8211; ciljanje korisnika na osnovu njihovog ponašanja. Bihejvioralno oglašavanje Httpool je u Srbiji uveo u drugoj polovini 2011. u saradnji &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2012/02/01/bihejvioralno-oglasavanje/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Već smo pisali o kontekstualnom oglašavanju i ciljanju korisnika na<a href="http://blog.httpool.rs/2012/01/11/kontekstualni-oglas/" target="_blank"> osnovu sadržaja </a>(konteksta) Web stranice. Danas vam predstavljamo nešto novo &#8211; ciljanje korisnika na osnovu njihovog ponašanja.</p>
<p>Bihejvioralno oglašavanje Httpool je u Srbiji uveo u drugoj polovini 2011. u saradnji sa nemačkom kompanijom <a href="http://www.nugg.ad" target="_blank">nugg.ad</a>, koja je vodeća u Evropi za <em>predictive behavioral targeting (PBT).</em></p>
<p><strong>Šta je cilj bihejviralnog oglašavanja?</strong></p>
<p>Cilj bihejvioralnog oglašavanja je veća efektivnost u kampanjama koja se postiže naprednim targetiranjem korisnika na osnovu njihovog ponašanja, socio-demografskih karakteristika i interesovanja. Ideja je da oglašivači prikazuju banere samo svojoj ciljnoj grupi i tako smanje &#8222;gubitak&#8220; koji nastaje time što plaćaju za prikaze banera pogrešnoj ciljnoj grupi.</p>
<p>Npr. ako želite da se vaš oglas prikazuje ženskoj populaciji (20-35 godina) sa visokim primanjima i vrlo zainteresovanim za modu, bihejvioralnim oglašavanjem ćete targetirati samo njih i zakupljivati prikaze koje će biti prikazivani samo toj ciljnoj grupi u mreži sajtova.</p>
<p>Bez bihejvioralnog oglašavanja vi bi zakupili prikaze na sajtu za koji pretpostavljate da ima posetu te ciljne grupe. Ipak, morali bi da računate na to da će 10% prikaza otići na muškarce, 15% prikaza na žene koje nisu veoma zainteresovane za modu, 30% na žene koje nemaju visoka primanja i 20% prikaza se neće poklopiti sa godinama. Na ovaj način vi ćete samo 25% zakupljenih prikaza pokazati vašoj ciljnoj grupi.</p>
<p><img class="alignnone" src="http://www.nugg.ad/sites/default/files/WEBSITE_BANNER_TECH_EN_2.jpg" alt="" width="635" height="444" /><br />
<span id="more-77"></span><strong>Koji sajtovi su u PBT mreži?</strong></p>
<p>Trenutno su sledeći sajtovi u mreži: <a href="http://www.blic.rs/Vesti">Blic (Vesti)</a>, <a href="http://www.naslovi.net" target="_blank">Naslovi.net</a>, <a href="http://www.vesti.rs" target="_blank">Vesti.rs</a>, <a href="http://www.politika.rs" target="_blank">Politika.rs</a>, <a href="http://www.vreme.com" target="_blank">Vreme.com</a>, <a href="http://zena.blic.rs" target="_blank">Zena.Blic.rs</a>, <a href="http://www.ana.rs" target="_blank">Ana.rs</a>, <a href="http://www.zenskisvet.com" target="_blank">Zenskisvet.com</a>, <a href="http://www.economy.rs" target="_blank">Economy.rs</a>, <a href="http://www.Kursna-lista.com" target="_blank">Kursna-lista.com</a>, <a href="http://www.Autoportal.rs" target="_blank">Autoportal.rs</a>, <a href="http://www.Tvprogram.rs" target="_blank">Tvprogram.rs</a>, <a href="http://www.Nekretnine.rs" target="_blank">Nekretnine.rs</a>, <a href="http://www.Nadlanu.com" target="_blank">Nadlanu.com</a>, <a href="http://www.Planplus.rs" target="_blank">Planplus.rs</a>, <a href="http://www.kosarka.rs" target="_blank">Kosarka.rs</a> i <a href="http://www.Svezakucu.rs" target="_blank">Svezakucu.rs</a>.</p>
<p><strong>Kako se plaća bihejvioralno oglašavanje?</strong></p>
<p>U mreži sajtova koji podržavaju PBT cena za prikaze je jedinstvena, a u 2012. iznosi 2,5 EUR za CPM (hiljadu prikaza).</p>
<p><strong>Kako funkcioniše targetiranje?</strong></p>
<p><strong></strong>Da bi uopšte bilo moguće bihejvioralno oglašavanje neophodni su bili sledeći koraci:</p>
<p><strong>1. Praćenje ponašanja korisnika u mreži<br />
</strong></p>
<p>Prvi korak je merenje kretanja posetilaca u mreži sajtova koji podržavaju PBT, čime se prikupljaju informacije o tome kakve su njihove navike kada je u pitanju kretanje kroz Web stranice i oglase na njima (klikovi):<br />
<strong><br />
2. Sprovođenje anketa u mreži<br />
</strong></p>
<p>Drugi korak je sprovođenje anketa među posetiocima sajtova u mreži, kako bi se dobili precizni socio-demografski podaci, kao i podaci o stilu života i njihovom interesovanju za određene grupe proizvoda.</p>
<p><strong>3. Kreiranje profila posetilaca<br />
</strong></p>
<p>Podaci koje prikupljamo od ispitanih posetilaca porede se sa podacima neanketiranih korisnika na koje se primenjuju statistički modeli i na taj način daju &#8216;pretpostavke&#8217; za one parametre koji nedostaju neanketiranim posetiocima.</p>
<p><strong>4. Priprema oglasne akcije<br />
</strong></p>
<p>Na osnovu trajanja kampanje, socio-demografskih karakteristika i interesovanja možemo videti koliko jedinstvenih posetilaca ima u mreži (reach) i koliko ima prikaza banera u mreži koja podržava PBT, te predložiti oglašivaču koliki broj prikaza treba da zakupi.</p>
<p><strong>4. Prikazivanje oglasa</strong></p>
<p>Oglasi se prikazuju u mreži sajtova samo željenoj ciljnoj grupi, a oglašivač ima potpuni uvid u statistiku kampanje. Prve kampanje u Srbiji su sprovedene krajem 2011. za brendove kao što su: <strong>Fairy, Wellaton, Pantene, Nivea Visage, Nivea Sport, Gorenje, LG, OTP banka i Atria</strong>. Rezultati su odlični i nadamo se da ćemo uskoro na blogu moći da predstavimo i neki Case Study.</p>
<p><strong>Privatnost: </strong>Nugg.ad sve podatke čuva u skladu sa regulativima EU, a ima i više serfitikata kao i <a href="https://www.european-privacy-seal.eu/awarded-seals/nuggad" target="_blank">European Privacy Seal</a><strong><br />
</strong></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2012/02/01/bihejvioralno-oglasavanje/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kako jeftino privući posetioce na sajt?</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2012/01/11/kontekstualni-oglas/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=kontekstualni-oglas</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2012/01/11/kontekstualni-oglas/#comments</comments>
		<pubDate>Wed, 11 Jan 2012 12:24:02 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[httpool ad platform]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=62</guid>
		<description><![CDATA[U jednom od prethodnih tekstova potrudili smo se da vas upoznamo sa pojmovima koji se najčešće koriste u internet oglašavanju. Danas predstavljamo kontekstualno oglašavanje. Kontekstualno oglašavanje je forma ciljanog internet oglašavanja u kojoj se oglasi prikazuju u zavisnosti od sadržaja &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2012/01/11/kontekstualni-oglas/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>U jednom od prethodnih tekstova potrudili smo se da vas upoznamo sa <a href="http://blog.httpool.rs/2011/12/16/pojmovi-u-internet-oglasavanj/">pojmovima</a> koji se najčešće koriste u internet oglašavanju. Danas predstavljamo kontekstualno oglašavanje.</p>
<p>Kontekstualno oglašavanje je forma ciljanog internet oglašavanja u kojoj se oglasi prikazuju u zavisnosti od sadržaja Web stranice koju posetioci gledaju. Sistem skenira tekst Web stranice na kojoj je posetilac, upoređuje tekst sa ključnim rečima koje su izabrali oglašivači i na taj način bira koje će mu oglase prikazati.</p>
<p><span id="more-62"></span></p>
<p><strong>Primer 1:</strong> <em>Na mediju je objavljen tekst o letovalištima u Turskoj, a turistička agencija pored teksta prikaže oglas u kojoj reklamira specijalne cene za letovanje u Turskoj.</em></p>
<p><strong>Primer 2:</strong> <em>Na mediju je objavljen tekst o nedelji štednje, a banka pored teksta prikaže oglas u kojoj reklamira svoje specijalne uslove za štednju.</em></p>
<p>S ozirom da se oglasi prikazuju ciljano veća je verovatnoća da će posetioci kliknuti na oglas, kao i da će oglašivači oglase prikazivati svojoj ciljnoj grupi. Kontekstualni oglasi su, zbog toga, podjednako zanimljivi medijima, koji ostvaruju prihode zahvaljujući njima, kao i oglašivačima, koji za ovakav vid ciljanog oglašavanja plaćaju po <a href="http://blog.httpool.rs/2011/12/16/pojmovi-u-internet-oglasavanj/">CPC modelu</a>. CPC model znači da oglašivači plaćaju samo onda kada posetioci kliknu na oglas, a ne svaki put kada je oglas prikazan. Kontekstualni oglasi su, zato, posebno pogodni za oglašivače kojima je broj klikova najvažniji parametar u kampanji.</p>
<p>Najpoznatija svetska mreža za kontekstualno oglašavanje je Google AdWords, a Htpool ima svoju Htpool Ad Platformu koja je postavljena na izabranim Web sajtovima u Srbiji. Google AdWords je &#8222;blind network&#8220; pa se oglasi prikazuju na velikom broju sajtova, blogova i foruma širom sveta, dok je Httpool Ad Platforma vertikalni tip mreže, odnosno postoji odabrani portfolio sajtova u Srbiji i oglašivači imaju uvid gde se njihovi oglasi prikazuju.</p>
<p><strong>Koji budžet je potreban za Httpool Ad Platformu?<br />
</strong></p>
<p>Budžet zavisi samo od toga šta želite postignete, odnosno koliko klikova želite da zakupite. Ako želite da za mesec dana dobijete 3.000 poseta, odnosno 100 poseta dnevno, vaš mesečni budžet bi bio između 15.000 i 27.000 dinara u zavisnosti od toga koji tip oglasa želite (mali slikovni, mali tekstualni, Big Shop Ad oglas).</p>
<p><strong>Da li ću imati kupaca koliko imam klikova?<br />
</strong></p>
<p>Svaki klik jeste potencijalna kupovina, odnosno osoba je pokazala interesovanje za sadržaj oglasa čim je na njega kliknula. Da li će on kupiti proizvode ili usluge na Web sajtu zavisi od više faktora: da li ponuda na oglasu postoji i na sajtu, kakav je kvalitet samog Web sajta i sl. Ovo možemo uporediti sa prodavnicom u velikom tržnom centru. Naravno da neće svako ko uđe u prodavnicu kupiti proizvod, ali su veće šanse da to uradi neko ko je do prodavnice došao samo zato što je video oglas.</p>
<p><strong>Koji Web sajtovi su u mreži?</strong></p>
<p>Httpool Ad Platform svoje oglase pokazuje na medijima kao što su Blic.rs, B92.net, Naslovi.net, Krstarica.com, Danas.rs, Story.rs, Zena.Blic.rs, ITsvet.com, Sportske.net, Tvprogram.rs i drugim.</p>
<p><strong>Ko se oglašava na Httpool Ad Platformi?</strong></p>
<p>Neki od klijenata koji koriste Httpool Ad Platformu su Renault, P&amp;G, OMV, Dormeo, Topshop, Eurobank EFG, S leasing, Orion Telekom, Mazda, VW, OTP Banka, VIP mobile, Vichy, Beotelnet i drugi.</p>
<p>Ako vas interesuje više o Httpool Ad Platformi možete se <a href="http://www.httpool.rs/advertisers-brief">prijaviti </a>na našem sajtu pa ćemo vas kontaktirati<strong>.<br />
</strong></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2012/01/11/kontekstualni-oglas/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Šta znače &#8216;lajkovi&#8217; za fanove, a šta za kompanije?</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2011/12/22/sta-znace-lajkovi-za-fanove-a-sta-za-kompanije/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=sta-znace-lajkovi-za-fanove-a-sta-za-kompanije</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2011/12/22/sta-znace-lajkovi-za-fanove-a-sta-za-kompanije/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 22 Dec 2011 12:04:34 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[društvene mreže]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=51</guid>
		<description><![CDATA[Fanovi lajkuju korporativnu Facebook stranu da bi dobili popuste, eksluzivan sadržaj, obaveštanja o promocijama, pokazali su rezultati istraživanja “Subscribers, Fans and Followers: The Meaning of Like” sprovedenom u Sjedinjenim Državama, koje je sredinom godine objavio ExactTarget. Prosečan Amerikanac lajkuje 14 &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2011/12/22/sta-znace-lajkovi-za-fanove-a-sta-za-kompanije/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Fanovi lajkuju korporativnu Facebook stranu da bi dobili popuste, eksluzivan sadržaj, obaveštanja o promocijama, pokazali su rezultati istraživanja “Subscribers, Fans and Followers: The Meaning of Like” sprovedenom u Sjedinjenim Državama, koje je sredinom godine objavio <a href="http://www.exacttarget.com/company/news-and-press-releases/view-story/smid/756/ArticleID/45.aspx">ExactTarget.</a></p>
<p>Prosečan Amerikanac lajkuje 14 FB stranica kompanija/brendova, a samo 15 odsto Facebook korisnika u SAD smatra da lajk treba uvek razumeti kao dozvolu kompaniji da objavljuje marketinške poruke na fanovom news feedu, dok 39 odsto smatra da lajk nikada ne treba razumeti kao dozvolu za to.</p>
<p><img class="alignnone" src="http://www.emarketer.com/images/chart_gifs/132001-133000/132746.gif" alt="" width="324" height="511" /><br />
<span id="more-51"></span>S druge strane, rezultati studije &#8222;Variance in the Social Brand Experience&#8220;, koje su sproveli <a href="http://www.cmocouncil.org/" target="_blank">CMO Council</a> i <a href="http://www.lithium.com/" target="_blank">Lithium</a>, pokazuje da 57 odsto kompanija smatra da lajk znači da je njihov sadržaj prihvatljiv, 41% da klijenti žele da ih čuju, a samo 33% smatra da klijenti traže nagrade i podsticaje.</p>
<p><img class="alignnone" src="http://www.emarketer.com/images/chart_gifs/135001-136000/135168.gif" alt="" width="325" height="368" /></p>
<p>Doprinos društvenih mreža kompanije takođe vide različito, a <a href="http://eMarketer.com" target="_blank">eMarketer.com</a> je to dobro ilustrovao.</p>
<p><img class="alignnone" src="http://www.emarketer.com/images/chart_gifs/135001-136000/135167.gif" alt="" width="325" height="439" /></p>
<p>Zaključak je da što bolje kompanije budu razumele šta fanovi očekuju i žele na društvenim mrežama, komunikacija će biti uspešnija, a angažovanje fanova veće.</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2011/12/22/sta-znace-lajkovi-za-fanove-a-sta-za-kompanije/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Pojmovi koji se koriste u internet oglašavanju</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2011/12/16/pojmovi-u-internet-oglasavanj/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=pojmovi-u-internet-oglasavanj</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2011/12/16/pojmovi-u-internet-oglasavanj/#comments</comments>
		<pubDate>Fri, 16 Dec 2011 11:07:26 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[internet oglašavanje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=36</guid>
		<description><![CDATA[U cenovniku oglašavanja nekog Web sajta videli ste pojam CPM? Prilikom statistike vaše kampanje dobili ste CTR? Da vas sve to ne bi bunilo, predstavićemo pojmove koji se najčešće koriste u internet oglašavanju. Zakup medija Flat- fiksni zakup oglasnog prostora. &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2011/12/16/pojmovi-u-internet-oglasavanj/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>U cenovniku oglašavanja nekog Web sajta videli ste pojam CPM? Prilikom statistike vaše kampanje dobili ste CTR? Da vas sve to ne bi bunilo, predstavićemo pojmove koji se najčešće koriste u internet oglašavanju. <img class="alignnone" src="http://reviewcrushers.com/wp-content/uploads/2009/05/Online-Marketing.png" alt="" width="500" height="351" /> <span id="more-36"></span> <strong><br />
Zakup medija </strong> <strong></strong></p>
<p><strong>Flat</strong>- fiksni zakup oglasnog prostora. Baner stoji na poziciji određeno vreme i ne rotira se sa drugim banerima (sedam dana, dve nedelje, mesec dana). U ovom slučaju oglašivač na osnovu statistike sajta pretpostavlja koliki broj prikaza banera će ostvariti. Ranije se za ovaj način oglašavanja koristio i pojam CPT (cost per time). <strong></strong></p>
<p><strong>CPM </strong>(cost per mille) &#8211; cena za 1.000 prikaza banera. U ovom slučaju oglašivač zakupljuje određeni broj prikaza u određenom vremenskom periodu i garantuje mu se da će to biti isporučeno. Ako oglašivač uzme 1.000.000 prikaza za 10 dana, to znači da će svaki dan imati po 100.000 prikaza njegovog banera, a da će cena biti 1.000 x CPM. CPM se zove još i CPT (cost per thousand), dok se ranije koristio i pojam CPI (cost per impression) koji označava cenu za samo jedno prikazivanje banera.</p>
<p><strong>Hibridni</strong> &#8211; rotacija na oglasnoj poziciji. Zakupljuje se udeo u prikazivanju na jednoj oglasnoj poziciji. Mediji obično prodaju 50%, 25% ili 20% rotacije, što znači da će se baner oglašivača rotirati zajedno sa još jednim, tri ili četiri druga oglasa. I ovde se, kao i kod fiksnog zakupa, zakupljuje određeni vremenski period (sedam dana, dve nedelje, mesec dana), s tim što oglašivač pretpostavlja koliki će broj prikaza dobiti na osnovu statistike sajta i njegovo udela u rotaciji.</p>
<p><strong>CPC</strong> (cost per click) &#8211; cena za klik. Zove se još i PPC (Pay Per Click), a oglašivač plaća isključivo za klik na baner/oglas, dok mu se prikazi ne naplaćuju. Ovakav model oglašavanja najzastupljeniji je kod kontekstualnog oglašavanja, oglašavanja na internet pretraživačima (Google), oglašavanja na Facebooku i sl. <a href="http://www.httpool.rs/httpool-ad-platform">Httpool ima svoju mrežu</a> u kojoj nudi CPC oglašavanje o čemu ćemo više pisati na ovom blogu. <strong></strong></p>
<p><strong>CPA</strong> (cost per action) &#8211; cena za akciju. Ovo je model oglašavanja kod kojeg oglašivač plaća samo za određenu akciju (kupovinu, popunjavanje forme, registraciju ili sl) koja je linkovana sa njegovim banerom/oglasom. Oglašivaću se ne naplaćuju prikazi niti klikovi na njegov oglas, već mu se naplaćuje tek kada neko ispuni preciziranu akciju. CPA se naziva još i &#8216;cost per acquisition&#8217;, CPL (cost per lead), PPL (pay per lead) iako postoje određene razlike između pojmova &#8222;action&#8220;,&#8220;acquisition&#8220; i &#8222;lead&#8220;. Httpool sarađuje sa vodećim svetskim kućama koje omogućavaju ovaj model zakupa targetiran za Srbiju. <strong></strong></p>
<p><strong>Ostali termini</strong></p>
<p><strong>Ad Serving</strong> &#8211; tehnologija koja omogućava serviranje banera na Web sajtovima, izveštavanje, targetiranje, frequancy capping i druge funkcije koje su danas neophodne oglašivačima. Httpool koristi Double Click, Ad server iza kojeg stoji Google. <strong></strong></p>
<p><strong>Targetiranje </strong>- Ad Server omogućava oglašivačima da svoj baner pokazuju samo u određeno doba dana; samo posetiocima iz određene zemlje (geotargetiranje); prema sadržaju na stranici (kontekstualno oglašavanje); prema ponašanju (bihejvioralno oglašavanje); prema vrsti internet pretraživača (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera..), prema operativnom sistemu (Windows XP, Windows Vista &#8230;), u odnosu na vremenske prilike i sl.</p>
<p><strong>Frequency capping</strong> &#8211; ograničavanje broja prikazivanja (frekvencije) banera jednom posetiocu u toku određenog vremenskog intervala. Najčešće se ograničava prikazivanje u 24h, a &#8222;3 u 24h&#8220; bi značilo da će se jednom posetiocu baner prikazati najviše tri puta u 24h sata. Ova opcija se uglavnom doplaćuje.</p>
<p><strong>CTR</strong> (clickthrough rate) &#8211; broj klikova na jedan baner podeljen sa brojem prikaza tog banera izražen u procentima. CTR je jedan od faktora koji služe za merenje uspešnosti kampanje, a na njega utiče više faktora: pozicija oglasne pozicije na Web sajtu, ponuda koju oglašivač oglašava, kreativa (oglasno rešenje) i brojni drugi faktori. Na primer, ako je baner prikazan 2.000 puta, a na njega je kliknuto dva puta, onda je CTR=(2/2000)*100 = 0,1%. <strong></strong></p>
<p><strong>eCPM</strong>- efektivna cena za 1.000 prikaza. eCPM služi da pokaže efektivnost oglasne pozicije na mediju bilo da je ona zakupljena fiksno, hibridno, po CPC ili CPA modelu, time što računamo koliko je plaćeno za 1.000 ostvarenih prikaza banera. Primer: baner je zakupljen fiksno na mesec dana, koštao je 150.000 dinara i imao je 2.000.000 prikaza, ovo znači da eCPM=(150.000/2.000.000)*1000=75 dinara.</p>
<p><strong>eCPA</strong> &#8211; efekivna cena za akciju. eCPA služi da oglašivaču pokaže koliko ga je koštala određena akcija kada zakupljuje oglasni prostor po CPC, CPM, fiksnom ili hibridnom modelu. Primer: Oglašivač ima kampanju u kojoj je cilj da skupi što više registracija na sajtu. Na jednom mediju je platio 50.000 dinara da mu mesec dana stoji baner, a na drugom 100.000 dinara za 1.000.000 prikaza banera. Sa prvog sajta je registraciju izvršilo 100 ljudi, a sa drugog 500. eCPA=CENA BANERA/BROJ AKCIJA, što znači da je sa prvog sajta eCPA=500 dinara, a sa drugog eCPA=200 dinara.   <strong></strong></p>
<p><em>Napomena: Sve cifre i primeri su proizvoljni, uskoro ćemo na blogu staviti još pojmova i objašnjenja<br />
</em></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2011/12/16/pojmovi-u-internet-oglasavanj/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Celtra predstavljena na Mobile Monday</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/celtra-predstavljena-na-mobile-monday/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=celtra-predstavljena-na-mobile-monday</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/celtra-predstavljena-na-mobile-monday/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 15 Dec 2011 13:00:30 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[mobilno oglašavanje]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=25</guid>
		<description><![CDATA[Peti po redu Mobile Monday održan je 5. decembra u KC Grad, a na njemu su gorovili Aleksandar Petković iz firme Carnation Group, Ivan Jelić, tehnički direktor B92 i Rodoljub Petrović iz Celtre. Celtra je platforma koju koristi Httpool za &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2011/12/15/celtra-predstavljena-na-mobile-monday/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Peti po redu <a href="http://www.momo.rs/">Mobile Monday</a> održan je 5. decembra u KC Grad, a na njemu su gorovili Aleksandar Petković iz firme Carnation Group, Ivan Jelić, tehnički direktor B92 i Rodoljub Petrović iz <a href="http://www.celtra.com/">Celtre</a>.</p>
<p>Celtra je platforma koju koristi Httpool za serviranje rich media formata na mobilnim uređajima (telefonima i tabletima). Za <a href="http://m.httpool.com/unicredit/unicredit.html">UniCredit Bank kampanju</a> u Sloveniji u kojoj je napravljen mikro sajt za mobilne telefone, Htttpool je <a href="http://www.httpool.com/news/12">nagrađen na Webit Congress 2011</a>.<br />
<span id="more-25"></span></p>
<p>Celtru u svetu koriste brendovi kao što su P&amp;G, Mercedes-Benz, Intel, VW, Bing, Volvo, Starbucks, Pixar Walt Disney i drugi.</p>
<p>Pogledajte prezentaciju sa Mobile Monday</p>
<div id="__ss_10477890" style="width: 425px;"><strong style="display: block; margin: 12px 0 4px;"><a title="Mobilno oglašavanje" href="http://www.slideshare.net/momosrbija/mobilno-oglaavanje-10477890" target="_blank">Mobilno oglašavanje</a></strong> <iframe src="http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/10477890" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" width="425" height="355"></iframe></p>
<div style="padding: 5px 0 12px;">View more <a href="http://www.slideshare.net/" target="_blank">presentations</a> from <a href="http://www.slideshare.net/momosrbija" target="_blank">Mobile Monday Srbija</a></div>
</div>
<p><object width="480" height="386" classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="flashvars" value="config=http://www.live-e.tv/player/embed.php%3Fcategory%3Dit%26subcategory%3Dekskluzivno%26nid%3D7652" /><param name="src" value="http://www.live-e.tv/player/flowplayer.commercial-3.2.4.swf" /><embed width="480" height="386" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.live-e.tv/player/flowplayer.commercial-3.2.4.swf" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" flashvars="config=http://www.live-e.tv/player/embed.php%3Fcategory%3Dit%26subcategory%3Dekskluzivno%26nid%3D7652" /></object></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/celtra-predstavljena-na-mobile-monday/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Svet društvenih mreža u 2011.</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/svet-drustvenih-mreza-u-2011/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=svet-drustvenih-mreza-u-2011</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/svet-drustvenih-mreza-u-2011/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 15 Dec 2011 12:30:05 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[društvene mreže]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=14</guid>
		<description><![CDATA[Pogledajte video]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Pogledajte video</p>
<p><object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/H61WvxOm1AM" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed wmode="opaque" src="http://www.youtube.com/v/H61WvxOm1AM" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="355"></embed></object></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/svet-drustvenih-mreza-u-2011/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Kome je namenjen ovaj blog?</title>
		<link>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/kome-je-namenjen-ovaj-blog/?utm_source=rss&#038;utm_medium=rss&#038;utm_campaign=kome-je-namenjen-ovaj-blog</link>
		<comments>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/kome-je-namenjen-ovaj-blog/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 15 Dec 2011 09:00:18 +0000</pubDate>
		<dc:creator>admin</dc:creator>
				<category><![CDATA[razno]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.httpool.rs/?p=5</guid>
		<description><![CDATA[Httpool je u Srbiji prisutan od od 2005. godine, a za ovih šest godina bili smo pioniri u internet oglašavanju. Kako bi bolje upoznali naše aktivnosti i kako bi pomogli da se tržište još više razvija odlučili smo da pokrenemo &#8230; <a href="http://blog.httpool.rs/2011/12/15/kome-je-namenjen-ovaj-blog/">Nastavite sa čitanjem <span class="meta-nav">&#8594;</span></a>]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Httpool je u Srbiji prisutan od od 2005. godine, a za ovih šest godina bili smo pioniri u internet oglašavanju.</p>
<p>Kako bi bolje upoznali naše aktivnosti i kako bi pomogli da se tržište još više razvija odlučili smo da pokrenemo blog. Namenjen je svima koji žele da se edukuju, inspirišu i prate trendove u oblasti internet marketinga.</p>
<p><span id="more-5"></span></p>
<p>Naravno, vaše ideje i komentari su poželjni jer će nam pomoći da obogatimo sadržaj.</p>
<p>Dobro nam došli! <img src='http://blog.httpool.rs/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.httpool.rs/2011/12/15/kome-je-namenjen-ovaj-blog/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
	</channel>
</rss>

